Sony VGN-FZ31Z

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony VGN-FZ31Z op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ruwepit 17-03-2009
Geschreven voor: Sony VGN-FZ31Z

Heb de Vaio sinds juni 2008 in mijn bezit. Ben tot nu toe erg tevreden over deze notebook op 1 punt na!! De accu loopt wel erg snel leeg. Kan nu maximaal 30-40 minuten gebruik maken van de notebook en dan is de accu leeg. Op het moment dat de accu helemaal vol geladen is en de notebook s'nachts uit staat loopt hij toch terug. Als ik hem dan in de ochtend aanzet is hij nog maar voor 60% vol. garantie is maar 6 maanden dus is waardeloos aangezien een nieuwe accu zo'n 275 kost!! De harde schijf had iets sneller mogen zijn maar merk daar eigenlijk niet heel veel van. Verder niks als lof voor deze notebook. Superscherm, snel en BluRay helemaal top.

elhenk 28-09-2008
Geschreven voor: Sony VGN-FZ31Z

Snds een paar weken in bezit.
Prima snelle laptop maar dat ben ik van Sony wel gewend.
Minpunt vind ik het nieuwe herstel programma waardoor het partitioneren niet meer gaat als de bij oudere modellen.
Uiteraard vind ik ook een minpunt dat de harde schijf niet in 2 partities is verdeeld.
Je knt de schijf wel delen via schijfbeheer van windows maar dan kun je niet de grootte zelf bepalen.
Maar al met al een goede en snelle laptop.

Ashuu 11-09-2008
Geschreven voor: Sony VGN-FZ31Z

Sinds enkele weken in bezit van deze laptop.

Beeldkwaliteit:
Het beeld is absoluut een pluspunt! Verbazingwekkende beeldkwaliteit - wat een verschil toen ik mijn beeldscherm (Philips TFT 17 inch) vergeleek met dat van de laptop. Prachtige kwaliteit!

Geluidskwaliteit:

Is van goede kwaliteit. Behoorlijk zuiver. Geluid is natuurlijk zonder bass.

Snelheid:
Processor snelheid is bijzonder goed, samen met de 4 gb werkgeheugen kan het gemakkelijk meerdere programma's aan. Windows Vista geeft een 4.5 als prestatie score. Wat goed te noemen is.

Echter is dit cijfer gebaseerd op het laagste cijfer; de hardeschijf. Deze is 'langzaam'. 4200 rpm, in plaats van de 5400 rpm die op deze website vermeld staat.

Vormgeving:
Meeste mensen zullen deze laptop kopen om zijn vormgeving. Deze Sony laptop ziet er zeker niet slecht uit. Al zeer vaak gehoord dat mensen het een mooie laptop vinden!

Degelijkheid:
Ziet en voelt behoorlijk stevig aan. Enige nadeel is dat de batterij wat los zit, maar dat mag de pret niet drukken.

Overige:
In het begin was de laptop behoorlijk stil, maar op een gegeven moment gaat de laptop toch wat geluid produceren. Met omgevingsgeluid hoor je hem amper, maar is het muis stil dan hoor je de ventilator. Soms is ook de processor te horen. Kan irritant zijn voor mensen met gevoelige oren.

Zeer typ vriendelijk toetsenbord, aangename mousepad en handige volumeknop. Blu-ray lezen en schrijven; een stap voor op andere laptops.

Pro's: Beeldscherm, Blu-Ray, Vormgeving
Con's: Geruis van de fan*

* Op de accu hoor je hem minder dan als hij op de netstroom is aangesloten.

VENI73 05-07-2008
Geschreven voor: Sony VGN-FZ31Z

echt een mooie laptop om ermee te werken zeer snel en muis stil! en het beeld is gewoon super, echt een dag en nacht verschil met me andere 17 inch beeldscherm. het geluid is ook wel goed te noemen alleen heb de harman soundstick erop aangesloten en het is gewoon zuiver! het enige min punt is dat ik de schermtoets had ingesteld en vervolgens weer weggefinkt. en toch komt het iedere keer te voorschein als ik me aanmeld.

Voetbalnul 03-07-2008
Geschreven voor: Sony VGN-FZ31Z

Wat een geweldige laptop. Erg snel en stil. Wordt ook niet heet aan de onderkant. Beeld is ongelooflijk scherp en helder. Kleuren komen veel beter tot hun recht dan op de meeste schermen. Door de dubbele lamp achter het scherm, weinig last van weerkaatsing via het Glare-scherm. Geluid is ook niet slecht, zeker niet als je meeneemt dat het geluid van de meeste laptops echt bagger is. Mijn volgende laptop wordt zeker weer een VAIO, vanwege het prachtige uiterlijk en de goeie prestaties!!